fbpx
Piszemy o sprzedaży na Amazon         📞 Kontakt | EN | PL

Posts in Badania rynkowe, dane, liczby

kawa 900 4

Sprzedaż na Amazon. Raport: Kategoria Kawa na Amazon jest warta ponad 350 mln zł.

11 czerwca 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby 0 thoughts on “Sprzedaż na Amazon. Raport: Kategoria Kawa na Amazon jest warta ponad 350 mln zł.”

Ponad 350 mln zł to prognozowana na 2019 r. wartość sprzedaży kawy na brytyjskim i niemieckim Amazon, głównych europejskich rynkach tej platformy – wynika z raportu firmy doradczej EUBRAND Partners. Sprzedaż kawy systematycznie rośnie ze względu na zwiększającą się konsumpcję tego napoju w Europie, jak i sukcesywny rozwój platformy Amazon, która za kilka lat ma być największym detalistą na kontynencie. Co ciekawe, chociaż Polska eksportuje podobną ilość kawy co Holandia czy Belgia, to jednak krajowe firmy z tej branży nie są obecne na Amazon i nie korzystają z potencjału tego kanału sprzedaży.

W Polsce roczne spożycie kawy nie przekracza 3 kg na mieszkańca. Pod tym względem jesteśmy daleko w tyle za innymi europejskimi nacjami. W tym kontekście nie dziwi fakt, że ponad 40% sprowadzanej do Polski kawy jest reeksportowana. W 2017 r. stanowiło to to równowartość 308 mln euro. Polska rocznie eksportuje 65 tys. ton kawy palonej, czyli tyle samo co Holandia, Belgia czy Szwajcaria. Największym rynkiem zbytu dla polskiego eksportu kawy są Niemcy. W tym kraju coraz większą wartość rynku detalicznego stanowi sprzedaż przez Amazon.

sprzedaż na amazon rośnie w gwałtownym tempie
sprzedaż na amazon rośnie w gwałtownym tempie

Sprzedaż na Amazon rośnie w tempie ponad 33% rocznie

Tegoroczną sprzedaż kawy na niemieckim Amazonie prognozujemy na prawie 39 mln euro. Z kolei szacunki dotyczące obrotów tym produktem na Amazon UK to ponad 38 mln funtów. W przeliczeniu oznacza to potencjał sprzedaży na obu rynkach o wartości około 350 mln zł rocznie. Absolutnym hitem na Amazon są kawy w saszetkach i kapsułkach. Ten segment dynamicznie rośnie i ma ogromny potencjał. Kapsułki stanowią obecnie 60% wartości sprzedaży kawy, zarówno na platformie brytyjskiej, jak i niemieckiej – mówi Urszula Nowicka, Partner w EUBRAND Partners, firmie doradczej specjalizującej się we współpracy z producentami, którzy chcą rozwijać sprzedaż na Amazon.

Kolejną dużą kategorią jest kawa ziarnista. Na rynku niemieckim to 28% sprzedaży, natomiast na rynku brytyjskim jest to blisko 18%. Zupełnie inaczej sprzedaje się też na obu tych rynkach kawa rozpuszczalna. Niemcy kupują jej o wiele mniej – to 4% sprzedaży kawy na Amazon.de, zaś na Amazon.co.uk kawa instant to 11%.

– Kawa jest doskonale dostosowana do modelu sprzedaży internetowej. Jest lekkim, relatywnie niewielkim produktem o wysokiej marży, jest łatwa do wysyłki, ma przewidywalne spożycie przez cały rok. Nie dziwi więc, że na liście stu najlepiej sprzedających się artykułów spożywczych na Amazon prawie połowę stanowi właśnie kawa – stwierdza Urszula Nowicka.   

W Top 100 produktów kategorii kaw ziarnistych, mielonych i instant na rynku brytyjskim jest 80 różnych marek, a na niemieckim Amazon są 93 marki. Na żadnej z tych platform nie ma jednak polskich marek z branży kawowej. Tymczasem ten rynek nie jest ostatecznie podzielony – rośnie, zmienia się, a jednocześnie sposób, w jaki klienci podejmują decyzje zakupowe świadczy o tym, że mogą na nim zaistnieć również mniej znani producenci.

– Marki na Amazon są obecne i wyszukiwane, ale nie odgrywają znaczącej roli. Ponad 70% klientów szukając produktów w kategorii kawa, wpisuje do wyszukiwarki zapytania generyczne takie jak: kawa mielona, kapsułki, kawa bio, fairtrade itp., a rzadziej nazwy marek. Kupujący akcentują więc przede wszystkim potrzeby i gusta. Daje to szansę nowym produktom i markom, w tym pochodzącym z Polski, na wypromowanie swoich produktów – podsumowuje Jakub Milewski, Partner w EUBRAND Partners.

Ww. informacje i dane pochodzą z raportu przygotowanego przez EUBRAND pt. „Sprzedaż na Amazon. Rynek kawy na Amazon DE i UK”.

Online Shop 2 scaled

Amazon w liczbach

5 marca 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby 0 thoughts on “Amazon w liczbach”

Jaki procent światowej sprzedaży detalicznej e-commerce przypisuje się firmie Amazon?
Przewiduje się, że Amazon będzie stanowił ponad 50% sprzedaży e-commerce w Stanach Zjednoczonych w 2020 r., co czyni go największą platformą e-commerce w USA.
Będzie to stanowić 13,3% światowej sprzedaży detalicznej handlu elektronicznego.

Ilu członków Amazon Prime jest poza USA?
Liczba międzynarodowych użytkowników Amazon Prime (59,5 mln) przekroczy liczbę subskrybentów amerykańskich (58,5 mln) po raz pierwszy w 2018 r.
Program Prime jest obecnie dostępny w 17 krajach.

Gdzie Amazon sprzedaje najwięcej poza USA?
Niemcy są największym rynkiem zagranicznym dla Amazon, co stanowiło prawie jedną trzecią międzynarodowej sprzedaży netto w 2017 r. Sukces wiąże się głównie z szeroką ofertą produktów, niskimi cenami i wysokim poziomem zakupów transgranicznych z krajów sąsiednich.

Które rynki poza USA są celem Amazon?
Amazon nadal stawia na Indie, szybko rozwijający się rynek e-commerce, na którym firma odniosła już znaczący sukces. Jest to również jeden z niewielu krajów, w których Prime Video jest bardziej popularny niż Netflix. Amazon ma również duże możliwości rozwoju w Ameryce Łacińskiej, a dodatkowo ostatnio utworzył lokalną platformę w Turcji.

Jaki procent rynku detalicznego e-commerce w Chinach można przypisać Amazonowi?
Amazon będzie stanowił mniej niż 1% chińskiego rynku detalicznego handlu elektronicznego w 2018 r. To głównie dzięki platformie Alibaba, która będzie stanowić 58,2% sprzedaży detalicznego handlu elektronicznego w Chinach w tym roku.

sprzedaż na amazon

makeup T4GCVY3 scaled

Trendy w branży kosmetycznej. Gdzie klienci będa kupować kosmetyki w 2021 r. ?

1 marca 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby, Rynek kosmetyków 0 thoughts on “Trendy w branży kosmetycznej. Gdzie klienci będa kupować kosmetyki w 2021 r. ?”

W 2016 r. A.T. Kearney przeprowadził ankietę wśród amerykańskich kobiet, które kupują kosmetyki online. Okazało się, że 69% szukało i kupowało produkty kosmetyczne i higieniczne na Amazon, pokonując Sephorę (41%) i Ultę (37%). Co więcej, produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne są najczęściej kupowanymi kategoriami na Amazon. Natomiast Raport One Click Retail, szacuje, że sprzedaż produktów do pielęgnacji ciała i zdrowia na platformie wyniosła 1.9 mld dolarów w drugim kwartale 2018 r. (23% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim), podczas gdy sprzedaż produktów kosmetycznych wzrosła o 26% do 950 mln dolarów.

Kategoria Beauty na Amazon rośnie w tempie 40% rok do roku

Amazon na swojej witrynie oferuje trzy zróżnicowane kategorie: luxury beauty, gdzie sprzedaje prestiżowe marki (kategoria ta wzrosła o 57% w drugim kwartale ubiegłego roku); professional beauty, z produktami, które można znaleźć w salonach i spa; i indie beauty, które sprzedają niezależne marki, jakich nie ma w popularnych sieciówkach typu Target, Sephora czy Ulta.

sprzedaż na amazon

Jednakże tradycyjny model sprzedaży wciąż jest atrakcyjny i nie składa broni. Pomimo wyraźnego trendu i dominacji Amazon, branża wciąż jest dość odporna na konkurencję. Po części dzięki sklepom działającym w tradycyjnej sieci dystrybucji takim jak Ulta, które w ubiegłym roku UBS określił jako „jedną z najlepszych historii wzrostu w handlu detalicznym”. Rzeczywiście, akcje spółki Fortune 500 nadal rosną dzięki obietnicom otwarcia nowych sklepów, szerokiemu wyborowi produktów (sprzedaje zarówno marki luksusowe, jak i drogeryjne, tak jak Amazon), silnemu programowi lojalnościowemu i ciągłym inwestycjom w technologie kosmetyczne. Ulta jest również wyłącznym partnerem w niezwykle popularnej linii kosmetyków – Kylie Jenner.

Także Sephora wykazała wzrost w ostatnim kwartale we wszystkich obszarach działalności. Jej firma macierzysta, LVMH, ujawniła, że kategoria „selektywnej sprzedaży detalicznej” wzrosła o 9%, co wskazuje, że Sephora, która koncentruje się na produktach luksusowych i zaspokaja potrzeby bardziej miejskiego klienta niż Ulta, pozostaje na topie.

Sieci bowiem mają coś, czego Amazon nie robi: fizyczne sklepy.

Tradycyjne sklepy dobrze się rozwijają dzięki naturze kupowania takich kategorii, jak chociażby makijaż, czy ogólnie kosmetyki kolorowe lub perfumy. To doświadczenie “dotykowe”, które często wymaga osobistej eksploracji. Beauty tech, w tym wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, może pewnego dnia stać się głównym sposobem, w jaki konsumenci testują pomadki lub dopasują odcień skóry do koloru skóry. Ale do tej pory większość kupujących woli robić takie rzeczy po prostu w sklepie.

sprzedaż na amazon

big ben clock tower and house of parliament in the W7DEMRS scaled

Dziewięciu na dziesięciu Brytyjczyków kupuje na Amazon

14 lutego 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby 0 thoughts on “Dziewięciu na dziesięciu Brytyjczyków kupuje na Amazon”

Widać to najwyraźniej na rynku niemieckim i brytyjskim. Prawie dziewięciu na dziesięciu (86%) Brytyjczyków to użytkownicy i kupujący na Amazon – pokazuje raport firmy badawczej Mintel.

Większość (70%) klientów Amazon dokonuje zakupów co najmniej raz w miesiącu, podczas gdy niewiele mniej niż jedna piąta (17%) korzysta z usługi detalicznej raz w tygodniu.

udział Amazon w brytyjskim e-commerce to 33%

Pod względem zawartości koszyka, najbardziej popularne zakupy Amazona stanowią media drukowane (książki, DVD lub gry wideo) (39%). Następnie elektronika (30%), moda / biżuteria / kosmetyki (30%) i zabawki (20%).

W 45% gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii jest jakieś urządzenie wyprodukowane przez Amazon: Kindle (23%), Fire TV / TV Stick (16%), Fire Tablet (14%) i Echo (11%).

Zaufanie do tego giganta handlu elektronicznego potwierdza fakt, że aż połowa (51%) użytkowników Amazona zakłada, że ​​ten e-detalista ma najniższe ceny, sześciu na dziesięciu (59%) twierdzi, że nie czuje potrzeby kupowania w innym miejscu.

Co więcej, 70% kupujących na Amazon twierdzi, że ta platforma jest pierwszym sprzedawcą, do którego trafiają podczas zakupów online.

Skąd taka lojalność? Dzięki usłudze subskrybcyjnej Prime, dzięki której klienci mają m.in. darmową dostawę na następny dzień. Już czterech na dziesięciu (39%) konsumentów w Wielkiej Brytanii ma dostęp do Amazon Prime. To 15 mln konsumentów, którzy wydają średnio 1400 dolarów na zakupy versus użytkownicy bez Prime, którzy wydają około 600 dolarów.

udział Amazon w brytyjskim e-commerce to 33%

Darmowa wysyłka jest kluczową cechą Amazon Prime

Podczas gdy Amazon przez lata dodawał coraz więcej korzyści do swojego programu członkostwa w Prime, jego kluczowa zasada sprzedaży pozostała w dużej mierze taka sama. Według badania przeprowadzonego przez The Diffusion Group, bezpłatna wysyłka jest głównym powodem subskrypcji Amazon Prime dla zdecydowanej większości członków.

79%z ponad 1000 ankietowanych członków programu wskazało darmową wysyłkę jako najważniejszy profit, z Prime Video (11%) i Prime Music (4%) na drugim i trzecim miejscu. Liczby te sugerują, że Prime bardzo mocno przywiązuje użytkowników, a Amazonowi udaje się powiązać konsumentów z imperium zakupowym Amazon oraz zwiększyć sprzedaż e-commerce.

udział Amazon w brytyjskim e-commerce to 33%

Amazon Prime ma obecnie 100 milionów członków na całym świecie, według badań przeprowadzonych przez Consumer Intelligence Research Partners, LLC (CIRP), co oznacza 12% roczny wzrost. W Europie jest to odpowiednio 30 mln użytkowników programu.

Członkowie programu Prime wydają więcej – średnio 1400 dolarów rocznie na Amazon w porównaniu do 600 dolarów rocznie dla klientów bez Prime. Im dłużej klient jest członkiem, tym więcej wydaje. Nowi członkowie wydają około 900 dolarów rocznie, a klienci, którzy są członkami od ponad trzech lat, wydają 1500 dolarów.

Szacuje się, że 59% amerykańskich klientów Amazon jest członkami Prime.

sprzedaż kosmetyków na amazon rośnie w tempie 40%
Sprzedaż kosmetyków na Amazon rośnie w tempie 40%

Cosmetics

Kosmetyki na Amazon

10 lutego 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby, Rynek kosmetyków 0 thoughts on “Kosmetyki na Amazon”

Firma One Click Retail opublikowała ostatnio dwa raporty o sprzedaży w drugim kwartale na Amazon w kategorii Health & Personal Care (HPC) i Beauty na rynkach w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Dane w USA na Amazon

W obu kategoriach sprzedaż osiągnęła w 2018 r. prawie 2 miliardy dolarów, co stanowi wzrost o 30% w porównaniu z tym samym okresem w 2017 r.

Szacowana łączna sprzedaż HPC na Amazon.com wyniosła 1,9 mld dolarów, co stanowi wzrost o 23% r/r. Jednocześnie szacunkowa łączna sprzedaż dla kategorii Beauty wyniosła 950 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 26% r/r.
Sprzedaż w kategorii Welness wyniosła ponad 600 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 32% r / r.
Sprzedaż produktów do pielęgnacji niemowląt wyniosła ponad 410 milionów USD, co stanowi wzrost o 27% r / r.
Sprzedaż w kategorii kosmetyków do pielęgnacji skóry wyniosła ponad 180 milionów USD, co stanowi wzrost o 35% r / r.
Sprzedaż artykułów higieny osobistej wyniosła ponad 110 milionów USD, co stanowi wzrost o 38% r / r.
Sprzedaż w kategorii golenie i depilacja wyniosła ponad 100 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 25% r / r.

Raport HPC & Beauty na Amazon w Wielkiej Brytanii za II kw. 2018

Raport U.K. stwierdza, że ​​obie kategorie generowały szacunkową wartość sprzedaży w wysokości 130 milionów funtów, co stanowi wzrost o około 40% w porównaniu do tego samego okresu w 2017 roku.

Podobnie jak rynek w USA, kategorie HPC i Beauty w Amazon.co.uk odnotowały zmiany sezonowe spowodowane zakupami produktów do pielęgnacji skóry latem. Jednak raport stwierdził również, że zmiany te “sugerują długoterminową zmianę w sposobie dokonywania zakupów przez klientów, na przykład rosnący udział Amazona w rynku kosmetyków”.

Szacunkowa łączna sprzedaż w kategorii HPC na Amazon.co.uk wyniosła 85 milionów GBP, co stanowi wzrost o 26% r / r.
Szacowana łączna sprzedaż dla całej kategorii Beauty wyniosła 45 milionów funtów, co stanowi wzrost o 47% r / r.
Sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry wyniosła ponad 15 milionów funtów, co stanowi wzrost o 61% r / r.
Sprzedaż w kategorii makijaż wyniosła ponad 5 milionów funtów, co stanowi wzrost o 30% r / r.

3

d 026 01 scaled

W 2021 r. Amazon będzie największym retailerem w Europie

1 lutego 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby 0 thoughts on “W 2021 r. Amazon będzie największym retailerem w Europie”

Europę zamieszkuje ponad 731 milionów osób w 48 krajach. Bogactwo tych państw jest bardzo zróżnicowane, ale ogólnie rzecz biorąc, najbiedniejsi są znacznie powyżej średniej światowej w PKB na mieszkańca i poziomie życia. To sprawia, że ​​Europa jest najważniejszym regionem detalicznym na świecie.

Największe firmy detaliczne w Europie pochodzą z bogatych krajów zachodnich, a zdecydowana większość działa w sektorze spożywczym. Wśród 10 największej wartości obrotów pięć firm pochodzi z Niemiec, trzy z Francji i dwie z Wielkiej Brytanii.

Bezspornym numerem jeden jest niemiecki właściciel Lidl Schwarz-Gruppe, którego obroty wynoszą 79 mld euro. Następne są Metro Group, Tesco i Carrefour, wszystkie z obrotami przekraczającymi 50 miliardów euro.

Sprzedaż detaliczna online odnotowała najwyższy wzrost w ostatnich latach, z roczną dynamiką do sięgającą – w przypadku Amazon – 40%.

Szacuje się, że wzrost ten będzie wytracał to szaleńcze tempo w nadchodzących latach, ale oczekuje się jednocześnie, że firma podwoi wartość obrotów w ciągu 3-4 lat i ostatecznie Amazon zdeklasuje Schwarz-Gruppe jako największego detalistę w Europie do 2021 roku.

sprzedaż na amazon

sprzedaż na amazon

sprzedaż na amazon

sprzedaż na amazon

Polityka prywatności

© Copyright 2018-2019 EUBRAND PARTNERS.
All rights reserved.