fbpx
Piszemy o sprzedaży na Amazon         📞 Kontakt | EN | PL

Posts in Badania rynkowe, dane, liczby

contact

Jak pracujemy?

8 lipca 2020 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby 0 thoughts on “Jak pracujemy?”

Analiza rynku, kategorii, konkurencji

Często “projekt Amazon” jest uruchamiany pod presją czasu, bez analizy otoczenia rynkowego i opracowania odpowiedniej strategii marketingowej. Wynikiem jest zazwyczaj: błędne oszacowanie potencjału rynku, nieprawidłowo zamodelowane ceny a w efekcie niskie wyniki sprzedaży.

Dlatego pierwszy etap naszej pracy to dokładna analiza konkurencji i potencjału twoich produktów na Amazon.

Analiza potencjału niszy produktowej

Przeprowadzamy analizy dotyczące potencjału sprzedażowego twoich produktów na Amazon. Potencjał poszczególnych produktów lub grup produktów można ocenić przed wejściem na rynek na podstawie danych dotyczących wyszukiwania, wyników sprzedaży kategorii i prognoz sprzedaży konkurencji.

Analiza konkurencji

Analizujemy twoje portfolio produktowe, poznajemy dokładnie twoje produkty, ich pozycjonowanie, przewagi, zalety i cechy. To pozwala nam na przeprowadzenie analizy konkurencji na Amazon w odniesieniu do twojej marki i produktów.
Analizujemy czynniki ilościowe, ale także jakościowe związane np. z prezentacją marki, wyglądem opakowań, jakością opisów i zdjęć produktów.

Te dane posłużą nam do opracowania Twojej strategii marketingowej.

Co sprawdzamy?

  • przeprowadzamy estymację obrotu w kategorii
  • sprawdzamy potencjał wyszukiwania głównych słów kluczowych
  • analizujemy konkurencję – ich topowe marki, udziały w rynku
  • ceny: min, max, mediana + rozkład cen
  • średnia jakość listingów dla konkurencyjnych marek
  • robimy dokładną analizę słów kluczowych dla kategorii i konkurencji
  • sprawdzamy sezonowość


Trendy w kategorii na Amazon

Podczas analizy sprawdzamy jakie najważniejsze trendy występują w danej kategorii lub niszy produktowej, jakich produktów poszukują klienci, jakie cechy i składniki są dla nich najważniejsze, czy szukają fraz generycznych, czy opierają wyszukiwania na nazwach własnych marek.

Opracowanie strategii produktowej

Na podstawie zebranych i przeanalizowanych danych określamy i wybieramy najlepiej rokujące produkty z twojego portfolio, które mają największy potencjał sprzedaży na Amazon. Zwracamy uwagę na elementy, które mogą ułatwić lub utrudnić sprzedaż i skalowanie sprzedaży na Amazon. Sprawdzamy, które z cech produktów wpisują się w trendy panujące na Amazon. 

Przygotowanie modelu rentowności

Na podstawie przeprowadzonej analizy opracowujemy model kosztowy i sugerowane ceny sprzedaży. Na tym etapie szacujemy też w modelu koszty promocji i reklamy. Szacujemy czas potrzebny na osiągnięcie wyniku sprzedażowego dla określonego udziału rynkowego.

Opracowanie strategii marketingowej Amazon

Wprowadzanie produktów na marketplace jakim jest Amazon to długofalowy projekt wymagający koordynacji wielu obszarów: od marketingu po dział eksportu. Jeśli jest taka konieczność przeprowadzamy analizę i szkolenie odpowiednich osób w twojej firmie,  tak aby jak najlepiej i najefektywniej skoordynować potrzebne procesy.

Opieka nad wizerunkiem marki


Opracowujemy opisy, które sprzedają

Dbamy o to, aby Twój produkt wyróżniał się z tłumu. Aby twoje produkty miały szansę odnieść sukces na Amazon ich kontent produktowy musi być perfekcyjnie przygotowany. To połączenie copywritingu i analityki, gdzie tytuł i opis i cały dostępny przekaz musi wypozycjonować produkt w wyszukiwarce Amazon, ale jednocześnie  przekonać klienta, aby kliknął “Do koszyka”.

Dlatego w EUBRAND opisy produktów są wynikiem pracy analityków, którzy dobierają odpowiednie słowa kluczowe i copywriterów, native speakerów, którzy znając specyfikę Amazon i danego rynku, przygotowują perswazyjne opisy, zawierające wszelkie niezbędne informacje, aby wyróżnić produkt i ułatwić klientowi podjęcie decyzji o zakupie. 

Tworzymy kontent produktowy po dokładnej analizie Twojej grupy docelowej i USP marki. Optymalizując doświadczenie klienta, tworzymy lepsze wrażenia zakupowe, zwiększamy widoczność, a tym samym świadomość twojej marki, co w rezultacie powoduje wzrost sprzedaży.

Przygotowanie opisu produktu to nie koniec pracy. Należy go wciąż optymalizować reagując na dane o pozycji produktu w wyszukiwarce, jego konwersji CTR i CR i efektach kampanii PPC. 

Zdjęcia produktów, infografiki

Atrakcyjne zdjęcia produktów są kluczowe przy zakupie. Specjalizujemy się w produkcji infografik nasyconych informacjami i przekonujących do zakupu. Klienci są przyzwyczajeni do odbioru informacji w formie graficznej, ułatwiamy im to.
Dobrze przygotowane infografiki, które klient może szybko przeczytać i przyswoić potrzebne informacje, odpowiadają za 80% impulsowych decyzji zakupowych.
Specjalną rolę odgrywa w naszym procesie optymalizacji przygotowanie głównego zdjęcia produktu (packshot) – jest to pierwsze zdjęcie, które widzi klient w wynikach wyszukiwania. To zdjęcie musi się wyróżniać i skłaniać do kliknięcia.

Optymalizacja widoczności twoich produktów w wyszukiwarce Amazon

Zoptymalizowana treść jest podstawą udanej sprzedaży na Amazon. W ramach usługi Amazon SEO optymalizujemy treści twoich produktów pod widoczności w wyszukiwarce i pod kątem konwersji.

Amazon SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) ma zasadniczo dwa cele. Z jednej strony produkt ma być wyświetlany na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (SERP), gdy klient wpisuje do wyszukiwarki swoje zapytanie. Dzięki zastosowaniu odpowiednich słów kluczowych w opisie produktu zwiększa się jego widoczność, a tym samym ruch organiczny. Z drugiej strony sprzedaż należy zwiększać poprzez optymalizację współczynnika konwersji. To ciągła praca, która ma na celu wzrost rankingu twoich produktów.

Ruch na twoim produkcie = ruch organiczny + ruch z kampanii reklamowych + ruch klientów powracających

Wzrost ruchu

Uwzględniając odpowiednie słowa kluczowe w swoich ofertach, Twoje produkty są klasyfikowane według większej liczby zapytań i dlatego są częściej wyszukiwane. Zwiększa to ich widoczność i prowadzi do wzrostu ruchu organicznego.

Optymalizacja konwersji

Współczynnik konwersji zależy w dużej mierze od jakości strony ze szczegółowymi informacjami o produkcie. Konwersja jest zwiększana bezpośrednio dzięki infografikom, a także zoptymalizowanym tytułom produktów,
bullet points i opisom produktów. Dużą rolę w tym procesie odgrywa odpowiednio przygotowany rich content na kartach produktowych.


Rich content (kontent A+)

To specjalny obszar na karcie produktu, gdzie w atrakcyjny, także graficzny sposób możemy opowiedzieć o produkcie i marce. Praktycznie bez ograniczeń w formie i treści możemy opisać cechy produktu, jego zalety lub za pomocą zdjęć lifestyle opowiedzieć o marce i jej wartościach.


Treść A + ma sens w przypadku dużej konkurencji

Dodatkowy kontent wysokiej jakości na karcie produktowej to dodatkowa inwestycja, jednak jest niezbędna w przypadku wysoce konkurencyjnych kategorii. Treść A + jest także szczególnie przydatna w przypadku produktów, które wymagają specjalnego omówienia i uszczegółowienia swoich cech, właściwości i przewag. To bardzo eksponowane miejsce, gdzie docieramy z przekazem i wyjaśnieniem do swojej grupy docelowej.

Amazon A + Pages to inwestycja długoterminowa


Mając na uwadze, że Google indeksuje treści ze stron A+ możesz podnieść pozycję swojego produktu w rankingu Google, a tym samym „przekierować” cenny, długoterminowy, zrównoważony i długoterminowy ruch, który prawdopodobnie nigdy nie nastąpiłby podczas wyszukiwania produktów w Amazon.

Specjalizujemy się w kampaniach reklamowych na Amazon

Reklama na Amazon zyskała na znaczeniu w ostatnich latach i jest obecnie integralną częścią profesjonalnej sprzedaży za pośrednictwem Amazon. Jeśli nie reklamujesz się w Amazon, twoje produkty będą miały trudności z utrzymaniem się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania w perspektywie długoterminowej.
Ponieważ Amazon PPC (pay-per-click) jest integralną częścią każdej udanej strategii marketingowej, jako wyspecjalizowana agencja reklamowa Amazon, tworzymy i zarządzamy kampaniami reklamowymi na Amazon.

Specjalizujemy się w Amazon PPC

Celem strategii marketingowej jaką realizujemy na Amazon jest zwiększenie widoczności twoich produktów i docieranie do jeszcze większej liczby klientów. Zapewnia to długofalowy sukces, który wspomagany jest poprzez regularne oceny jakie dodają klienci. Naszym celem jest maksymalne wykorzystanie budżetu przy połączeniu ze sobą działań reklamowych i kampanii sprzedażowych (oferty flash, kupony itp.). Skoordynowane ze sobą zapewniają optymalne rezultaty.

Produkty sponsorowane (Search Product Ads)

Produkty sponsorowane to najpopularniejszy format reklamowy na Amazon. Ten format działa przede wszystkim poprzez umieszczenie sponsorowanych produktów na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Sponsorowane produkty wyglądają jak normalne, bezpłatne wyniki wyszukiwania i przez większość klientów nie są nawet postrzegane jako reklama. Algorytm Amazon dba o to, aby reklamowane produkty były bardzo mocno kontekstowo powiązane z rezultatami, jakich klient oczekuje po wpisaniu zapytania. 

Kierowanie na Amazon PPC odbywa się na poziomie słowa kluczowego lub na poziomie ASIN (np. na bezpośrednio konkurencyjnym produkcie / bestsellerze). Po aktywacji na poziomie ASIN reklamy są wyświetlane na stronie szczegółów wybranego produktu. Kampania reklamowa w wyszukiwarce musi być poprzedzona analizą słów kluczowych, analogicznie jak podczas przygotowywania opisu produktu. Brak takiej analizy i pozycjonowanie produktu na niepowiązane słowa kluczowe spowoduje mizerne efekty kampanii.

Marki sponsorowane (Sponsored Brands)

Marki sponsorowane to format reklamowy, z którego można korzystać po zarejestrowaniu marki w Amazon Brand Registry. Targetowanie analogicznie jak Amazon Product Ads odbywa się na poziomie słów kluczowych. Reklama umiejscowiona jest w innym miejscu – ponad wynikami wyszukiwania. Ponieważ zawiera oprócz produktów również logo marki i hasło, czyli przekaz marki, to klienci postrzegają ten format jako reklamę displayową.

Tak znaczące umiejscowienie działa szczególnie na zwiększenie świadomość marki. Doświadczenie pokazuje, że ten rodzaj reklamy jest szczególnie odpowiedni do kierowania odwiedzających do własnego sklepu marki Amazon. 

Amazon Store – sklep firmowy marki na Amazon

Amazon Brand Store to rodzaj sklepu internetowego w ramach Amazon, którego korzystanie jest zastrzeżone dla właścicieli marek. Aby założyć sklep marki należy dokonać rejestracji w Amazon Brand Registry. Dla każdej marki można skonfigurować jeden sklep Amazon.

Po skonfigurowaniu sklepu dostępny jest on za pomocą własnego, dedykowanego adresu URL – www.amazon.co.uk /nazwa_marki.
Może służyć zatem jako landing page dla ruchu zewnętrznego, np. z Google AdWords lub kampanii na Facebook. W EUBRAND rejestrujemy marki w Brand Registry, wdrażamy i konfigurujemy sklepy marek.

Tylko ciągła optymalizacja daje szansę na długofalowy wzrost sprzedaży

W katalogu Amazon znajduje się 500 mln produktów. Codziennie dodawane są nowe. Samo dodanie produktu do tego obszernego katalogu nie generuje automatycznie sprzedaży. Ważne jest, aby produkt wyróżniał się od konkurencji, zdobywał uznanie wśród klientów. Równie ważne jest śledzenie jego pozycji w wyszukiwarce, reagowanie na sygnały, jakie otrzymujemy z kampanii PPC i ciągła optymalizacja.

Optymalizacja produktu – znaczenie dla algorytmu

Korzystając ze złożonych algorytmów, Amazon mierzy, czy produkt jest odpowiedni dla wyszukiwanego hasła i spójny z reklamą. Musimy zadbać, aby najważniejsze słowa kluczowe (head keywords) zostały zaindeksowane przez Amazon – ważna jest tu zarówno optymalizacja opisu produktu, jak i backend keywords. Dodatkowo, oprócz najważniejszych głównych słów kluczowych i synonimów, należy również wziąć pod uwagę złożone frazy wyszukiwania (słowa kluczowe long tail). Prawidło zaindeksowany produkt może być widoczny na kilkaset do kilku tysięcy słów kluczowych. Zwiększając widoczność produktu na coraz to nowsze frazy, zwiększamy tym samym naszą widoczność i co za tym idzie, udział rynkowy.

Optymalizacja produktu – recenzje klientów

Kupujący lubią polegać na opiniach innych kupujących. Udowodniono, że produkt z 4 lub więcej gwiazdkami oceny sprzedaje się lepiej niż produkt, który nie został oceniony lub został źle oceniony. Wiele dobrych ocen sprawia, że ​​produkt jest bardziej atrakcyjny i zapewnia większe zaufanie.

kawa 900 4

Sprzedaż na Amazon. Raport: Kategoria Kawa na Amazon jest warta ponad 350 mln zł.

11 czerwca 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby 0 thoughts on “Sprzedaż na Amazon. Raport: Kategoria Kawa na Amazon jest warta ponad 350 mln zł.”

Ponad 350 mln zł to prognozowana na 2019 r. wartość sprzedaży kawy na brytyjskim i niemieckim Amazon, głównych europejskich rynkach tej platformy – wynika z raportu firmy doradczej EUBRAND Partners. Sprzedaż kawy systematycznie rośnie ze względu na zwiększającą się konsumpcję tego napoju w Europie, jak i sukcesywny rozwój platformy Amazon, która za kilka lat ma być największym detalistą na kontynencie. Co ciekawe, chociaż Polska eksportuje podobną ilość kawy co Holandia czy Belgia, to jednak krajowe firmy z tej branży nie są obecne na Amazon i nie korzystają z potencjału tego kanału sprzedaży.

W Polsce roczne spożycie kawy nie przekracza 3 kg na mieszkańca. Pod tym względem jesteśmy daleko w tyle za innymi europejskimi nacjami. W tym kontekście nie dziwi fakt, że ponad 40% sprowadzanej do Polski kawy jest reeksportowana. W 2017 r. stanowiło to to równowartość 308 mln euro. Polska rocznie eksportuje 65 tys. ton kawy palonej, czyli tyle samo co Holandia, Belgia czy Szwajcaria. Największym rynkiem zbytu dla polskiego eksportu kawy są Niemcy. W tym kraju coraz większą wartość rynku detalicznego stanowi sprzedaż przez Amazon.

sprzedaż na amazon rośnie w gwałtownym tempie
sprzedaż na amazon rośnie w gwałtownym tempie

Sprzedaż na Amazon rośnie w tempie ponad 33% rocznie

Tegoroczną sprzedaż kawy na niemieckim Amazonie prognozujemy na prawie 39 mln euro. Z kolei szacunki dotyczące obrotów tym produktem na Amazon UK to ponad 38 mln funtów. W przeliczeniu oznacza to potencjał sprzedaży na obu rynkach o wartości około 350 mln zł rocznie. Absolutnym hitem na Amazon są kawy w saszetkach i kapsułkach. Ten segment dynamicznie rośnie i ma ogromny potencjał. Kapsułki stanowią obecnie 60% wartości sprzedaży kawy, zarówno na platformie brytyjskiej, jak i niemieckiej – mówi Urszula Nowicka, Partner w EUBRAND Partners, firmie doradczej specjalizującej się we współpracy z producentami, którzy chcą rozwijać sprzedaż na Amazon.

Kolejną dużą kategorią jest kawa ziarnista. Na rynku niemieckim to 28% sprzedaży, natomiast na rynku brytyjskim jest to blisko 18%. Zupełnie inaczej sprzedaje się też na obu tych rynkach kawa rozpuszczalna. Niemcy kupują jej o wiele mniej – to 4% sprzedaży kawy na Amazon.de, zaś na Amazon.co.uk kawa instant to 11%.

– Kawa jest doskonale dostosowana do modelu sprzedaży internetowej. Jest lekkim, relatywnie niewielkim produktem o wysokiej marży, jest łatwa do wysyłki, ma przewidywalne spożycie przez cały rok. Nie dziwi więc, że na liście stu najlepiej sprzedających się artykułów spożywczych na Amazon prawie połowę stanowi właśnie kawa – stwierdza Urszula Nowicka.   

W Top 100 produktów kategorii kaw ziarnistych, mielonych i instant na rynku brytyjskim jest 80 różnych marek, a na niemieckim Amazon są 93 marki. Na żadnej z tych platform nie ma jednak polskich marek z branży kawowej. Tymczasem ten rynek nie jest ostatecznie podzielony – rośnie, zmienia się, a jednocześnie sposób, w jaki klienci podejmują decyzje zakupowe świadczy o tym, że mogą na nim zaistnieć również mniej znani producenci.

– Marki na Amazon są obecne i wyszukiwane, ale nie odgrywają znaczącej roli. Ponad 70% klientów szukając produktów w kategorii kawa, wpisuje do wyszukiwarki zapytania generyczne takie jak: kawa mielona, kapsułki, kawa bio, fairtrade itp., a rzadziej nazwy marek. Kupujący akcentują więc przede wszystkim potrzeby i gusta. Daje to szansę nowym produktom i markom, w tym pochodzącym z Polski, na wypromowanie swoich produktów – podsumowuje Jakub Milewski, Partner w EUBRAND Partners.

Ww. informacje i dane pochodzą z raportu przygotowanego przez EUBRAND pt. „Sprzedaż na Amazon. Rynek kawy na Amazon DE i UK”.

Online Shop 2 scaled

Amazon w liczbach

5 marca 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby 0 thoughts on “Amazon w liczbach”

Jaki procent światowej sprzedaży detalicznej e-commerce przypisuje się firmie Amazon?
Przewiduje się, że Amazon będzie stanowił ponad 50% sprzedaży e-commerce w Stanach Zjednoczonych w 2020 r., co czyni go największą platformą e-commerce w USA.
Będzie to stanowić 13,3% światowej sprzedaży detalicznej handlu elektronicznego.

Ilu członków Amazon Prime jest poza USA?
Liczba międzynarodowych użytkowników Amazon Prime (59,5 mln) przekroczy liczbę subskrybentów amerykańskich (58,5 mln) po raz pierwszy w 2018 r.
Program Prime jest obecnie dostępny w 17 krajach.

Gdzie Amazon sprzedaje najwięcej poza USA?
Niemcy są największym rynkiem zagranicznym dla Amazon, co stanowiło prawie jedną trzecią międzynarodowej sprzedaży netto w 2017 r. Sukces wiąże się głównie z szeroką ofertą produktów, niskimi cenami i wysokim poziomem zakupów transgranicznych z krajów sąsiednich.

Które rynki poza USA są celem Amazon?
Amazon nadal stawia na Indie, szybko rozwijający się rynek e-commerce, na którym firma odniosła już znaczący sukces. Jest to również jeden z niewielu krajów, w których Prime Video jest bardziej popularny niż Netflix. Amazon ma również duże możliwości rozwoju w Ameryce Łacińskiej, a dodatkowo ostatnio utworzył lokalną platformę w Turcji.

Jaki procent rynku detalicznego e-commerce w Chinach można przypisać Amazonowi?
Amazon będzie stanowił mniej niż 1% chińskiego rynku detalicznego handlu elektronicznego w 2018 r. To głównie dzięki platformie Alibaba, która będzie stanowić 58,2% sprzedaży detalicznego handlu elektronicznego w Chinach w tym roku.

sprzedaż na amazon

makeup T4GCVY3 scaled

Trendy w branży kosmetycznej. Gdzie klienci będa kupować kosmetyki w 2021 r. ?

1 marca 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby, Rynek kosmetyków 0 thoughts on “Trendy w branży kosmetycznej. Gdzie klienci będa kupować kosmetyki w 2021 r. ?”

W 2016 r. A.T. Kearney przeprowadził ankietę wśród amerykańskich kobiet, które kupują kosmetyki online. Okazało się, że 69% szukało i kupowało produkty kosmetyczne i higieniczne na Amazon, pokonując Sephorę (41%) i Ultę (37%). Co więcej, produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne są najczęściej kupowanymi kategoriami na Amazon. Natomiast Raport One Click Retail, szacuje, że sprzedaż produktów do pielęgnacji ciała i zdrowia na platformie wyniosła 1.9 mld dolarów w drugim kwartale 2018 r. (23% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim), podczas gdy sprzedaż produktów kosmetycznych wzrosła o 26% do 950 mln dolarów.

Kategoria Beauty na Amazon rośnie w tempie 40% rok do roku

Amazon na swojej witrynie oferuje trzy zróżnicowane kategorie: luxury beauty, gdzie sprzedaje prestiżowe marki (kategoria ta wzrosła o 57% w drugim kwartale ubiegłego roku); professional beauty, z produktami, które można znaleźć w salonach i spa; i indie beauty, które sprzedają niezależne marki, jakich nie ma w popularnych sieciówkach typu Target, Sephora czy Ulta.

sprzedaż na amazon

Jednakże tradycyjny model sprzedaży wciąż jest atrakcyjny i nie składa broni. Pomimo wyraźnego trendu i dominacji Amazon, branża wciąż jest dość odporna na konkurencję. Po części dzięki sklepom działającym w tradycyjnej sieci dystrybucji takim jak Ulta, które w ubiegłym roku UBS określił jako „jedną z najlepszych historii wzrostu w handlu detalicznym”. Rzeczywiście, akcje spółki Fortune 500 nadal rosną dzięki obietnicom otwarcia nowych sklepów, szerokiemu wyborowi produktów (sprzedaje zarówno marki luksusowe, jak i drogeryjne, tak jak Amazon), silnemu programowi lojalnościowemu i ciągłym inwestycjom w technologie kosmetyczne. Ulta jest również wyłącznym partnerem w niezwykle popularnej linii kosmetyków – Kylie Jenner.

Także Sephora wykazała wzrost w ostatnim kwartale we wszystkich obszarach działalności. Jej firma macierzysta, LVMH, ujawniła, że kategoria „selektywnej sprzedaży detalicznej” wzrosła o 9%, co wskazuje, że Sephora, która koncentruje się na produktach luksusowych i zaspokaja potrzeby bardziej miejskiego klienta niż Ulta, pozostaje na topie.

Sieci bowiem mają coś, czego Amazon nie robi: fizyczne sklepy.

Tradycyjne sklepy dobrze się rozwijają dzięki naturze kupowania takich kategorii, jak chociażby makijaż, czy ogólnie kosmetyki kolorowe lub perfumy. To doświadczenie “dotykowe”, które często wymaga osobistej eksploracji. Beauty tech, w tym wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, może pewnego dnia stać się głównym sposobem, w jaki konsumenci testują pomadki lub dopasują odcień skóry do koloru skóry. Ale do tej pory większość kupujących woli robić takie rzeczy po prostu w sklepie.

sprzedaż na amazon

big ben clock tower and house of parliament in the W7DEMRS scaled

Dziewięciu na dziesięciu Brytyjczyków kupuje na Amazon

14 lutego 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby 0 thoughts on “Dziewięciu na dziesięciu Brytyjczyków kupuje na Amazon”

Widać to najwyraźniej na rynku niemieckim i brytyjskim. Prawie dziewięciu na dziesięciu (86%) Brytyjczyków to użytkownicy i kupujący na Amazon – pokazuje raport firmy badawczej Mintel.

Większość (70%) klientów Amazon dokonuje zakupów co najmniej raz w miesiącu, podczas gdy niewiele mniej niż jedna piąta (17%) korzysta z usługi detalicznej raz w tygodniu.

udział Amazon w brytyjskim e-commerce to 33%

Pod względem zawartości koszyka, najbardziej popularne zakupy Amazona stanowią media drukowane (książki, DVD lub gry wideo) (39%). Następnie elektronika (30%), moda / biżuteria / kosmetyki (30%) i zabawki (20%).

W 45% gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii jest jakieś urządzenie wyprodukowane przez Amazon: Kindle (23%), Fire TV / TV Stick (16%), Fire Tablet (14%) i Echo (11%).

Zaufanie do tego giganta handlu elektronicznego potwierdza fakt, że aż połowa (51%) użytkowników Amazona zakłada, że ​​ten e-detalista ma najniższe ceny, sześciu na dziesięciu (59%) twierdzi, że nie czuje potrzeby kupowania w innym miejscu.

Co więcej, 70% kupujących na Amazon twierdzi, że ta platforma jest pierwszym sprzedawcą, do którego trafiają podczas zakupów online.

Skąd taka lojalność? Dzięki usłudze subskrybcyjnej Prime, dzięki której klienci mają m.in. darmową dostawę na następny dzień. Już czterech na dziesięciu (39%) konsumentów w Wielkiej Brytanii ma dostęp do Amazon Prime. To 15 mln konsumentów, którzy wydają średnio 1400 dolarów na zakupy versus użytkownicy bez Prime, którzy wydają około 600 dolarów.

udział Amazon w brytyjskim e-commerce to 33%

Darmowa wysyłka jest kluczową cechą Amazon Prime

Podczas gdy Amazon przez lata dodawał coraz więcej korzyści do swojego programu członkostwa w Prime, jego kluczowa zasada sprzedaży pozostała w dużej mierze taka sama. Według badania przeprowadzonego przez The Diffusion Group, bezpłatna wysyłka jest głównym powodem subskrypcji Amazon Prime dla zdecydowanej większości członków.

79%z ponad 1000 ankietowanych członków programu wskazało darmową wysyłkę jako najważniejszy profit, z Prime Video (11%) i Prime Music (4%) na drugim i trzecim miejscu. Liczby te sugerują, że Prime bardzo mocno przywiązuje użytkowników, a Amazonowi udaje się powiązać konsumentów z imperium zakupowym Amazon oraz zwiększyć sprzedaż e-commerce.

udział Amazon w brytyjskim e-commerce to 33%

Amazon Prime ma obecnie 100 milionów członków na całym świecie, według badań przeprowadzonych przez Consumer Intelligence Research Partners, LLC (CIRP), co oznacza 12% roczny wzrost. W Europie jest to odpowiednio 30 mln użytkowników programu.

Członkowie programu Prime wydają więcej – średnio 1400 dolarów rocznie na Amazon w porównaniu do 600 dolarów rocznie dla klientów bez Prime. Im dłużej klient jest członkiem, tym więcej wydaje. Nowi członkowie wydają około 900 dolarów rocznie, a klienci, którzy są członkami od ponad trzech lat, wydają 1500 dolarów.

Szacuje się, że 59% amerykańskich klientów Amazon jest członkami Prime.

sprzedaż kosmetyków na amazon rośnie w tempie 40%
Sprzedaż kosmetyków na Amazon rośnie w tempie 40%

Cosmetics

Kosmetyki na Amazon

10 lutego 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby, Rynek kosmetyków 0 thoughts on “Kosmetyki na Amazon”

Firma One Click Retail opublikowała ostatnio dwa raporty o sprzedaży w drugim kwartale na Amazon w kategorii Health & Personal Care (HPC) i Beauty na rynkach w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Dane w USA na Amazon

W obu kategoriach sprzedaż osiągnęła w 2018 r. prawie 2 miliardy dolarów, co stanowi wzrost o 30% w porównaniu z tym samym okresem w 2017 r.

Szacowana łączna sprzedaż HPC na Amazon.com wyniosła 1,9 mld dolarów, co stanowi wzrost o 23% r/r. Jednocześnie szacunkowa łączna sprzedaż dla kategorii Beauty wyniosła 950 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 26% r/r.
Sprzedaż w kategorii Welness wyniosła ponad 600 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 32% r / r.
Sprzedaż produktów do pielęgnacji niemowląt wyniosła ponad 410 milionów USD, co stanowi wzrost o 27% r / r.
Sprzedaż w kategorii kosmetyków do pielęgnacji skóry wyniosła ponad 180 milionów USD, co stanowi wzrost o 35% r / r.
Sprzedaż artykułów higieny osobistej wyniosła ponad 110 milionów USD, co stanowi wzrost o 38% r / r.
Sprzedaż w kategorii golenie i depilacja wyniosła ponad 100 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 25% r / r.

Raport HPC & Beauty na Amazon w Wielkiej Brytanii za II kw. 2018

Raport U.K. stwierdza, że ​​obie kategorie generowały szacunkową wartość sprzedaży w wysokości 130 milionów funtów, co stanowi wzrost o około 40% w porównaniu do tego samego okresu w 2017 roku.

Podobnie jak rynek w USA, kategorie HPC i Beauty w Amazon.co.uk odnotowały zmiany sezonowe spowodowane zakupami produktów do pielęgnacji skóry latem. Jednak raport stwierdził również, że zmiany te “sugerują długoterminową zmianę w sposobie dokonywania zakupów przez klientów, na przykład rosnący udział Amazona w rynku kosmetyków”.

Szacunkowa łączna sprzedaż w kategorii HPC na Amazon.co.uk wyniosła 85 milionów GBP, co stanowi wzrost o 26% r / r.
Szacowana łączna sprzedaż dla całej kategorii Beauty wyniosła 45 milionów funtów, co stanowi wzrost o 47% r / r.
Sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry wyniosła ponad 15 milionów funtów, co stanowi wzrost o 61% r / r.
Sprzedaż w kategorii makijaż wyniosła ponad 5 milionów funtów, co stanowi wzrost o 30% r / r.

3

d 026 01 scaled

W 2021 r. Amazon będzie największym retailerem w Europie

1 lutego 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby 0 thoughts on “W 2021 r. Amazon będzie największym retailerem w Europie”

Europę zamieszkuje ponad 731 milionów osób w 48 krajach. Bogactwo tych państw jest bardzo zróżnicowane, ale ogólnie rzecz biorąc, najbiedniejsi są znacznie powyżej średniej światowej w PKB na mieszkańca i poziomie życia. To sprawia, że ​​Europa jest najważniejszym regionem detalicznym na świecie.

Największe firmy detaliczne w Europie pochodzą z bogatych krajów zachodnich, a zdecydowana większość działa w sektorze spożywczym. Wśród 10 największej wartości obrotów pięć firm pochodzi z Niemiec, trzy z Francji i dwie z Wielkiej Brytanii.

Bezspornym numerem jeden jest niemiecki właściciel Lidl Schwarz-Gruppe, którego obroty wynoszą 79 mld euro. Następne są Metro Group, Tesco i Carrefour, wszystkie z obrotami przekraczającymi 50 miliardów euro.

Sprzedaż detaliczna online odnotowała najwyższy wzrost w ostatnich latach, z roczną dynamiką do sięgającą – w przypadku Amazon – 40%.

Szacuje się, że wzrost ten będzie wytracał to szaleńcze tempo w nadchodzących latach, ale oczekuje się jednocześnie, że firma podwoi wartość obrotów w ciągu 3-4 lat i ostatecznie Amazon zdeklasuje Schwarz-Gruppe jako największego detalistę w Europie do 2021 roku.

sprzedaż na amazon

sprzedaż na amazon

sprzedaż na amazon

sprzedaż na amazon

Polityka prywatności

© Copyright 2018-2019 EUBRAND PARTNERS.
All rights reserved.