fbpx
Piszemy o sprzedaży na Amazon         📞 Kontakt | EN | PL

Posts in Rynek kosmetyków

cosmetic CKFPWAN

Kosmetyczne trendy na Amazon w 2020 r.

8 czerwca 2020 Posted by Rynek kosmetyków 0 thoughts on “Kosmetyczne trendy na Amazon w 2020 r.”

Olejki w składzie, naturalność oraz nawilżanie jako główna funkcja to najważniejsze trendy w sprzedaży kosmetyków na Amazon – wynika z raportu firmy EUBRAND, która przeanalizowała sprzedaż na amazon 1000 bestsellerów w kategorii Beauty. Innym zauważalnym trendem jest przejrzystość i prostota w opakowaniach, na którą stawiają producenci sprzedażowych hitów z Amazon.

EUBRAND wzięła pod lupę najpopularniejsze na Amazon produkty przeznaczone do pielęgnacji cery, ciała i włosów. Analiza daje wiedzę m.in. o tym, czego szukają kupujący na Amazon. Właśnie o nich walczy coraz więcej polskich marek kosmetycznych.

Potencjał sprzedaży kosmetyków na brytyjskim Amazonie w 2019 r. to 264 mln funtów, tj. około 1,32 mld zł. Sprzedaż na Amazon rosnie bardzo szybko. Około 40% rok do roku.

Sprzedaż na Amazon rosnie bardzo szybko. Około 40% rok do roku.

 – Aktualnie ogromną popularnością cieszą się kosmetyki z olejkami. Ten składnik znajduje się na etykietach artykułów reprezentujących osiem spośród dziesięciu przebadanych kategorii – od płynów pod prysznic i szamponów poprzez peelingi i maski, po serum, kremy na dzień, balsamy oraz kremy do rąk i stóp. Poszukiwanymi składnikami są też aloes, kwas hialuronowy, witaminy i masło shea – mówi Urszula Nowicka z EUBRAND, firmy doradczej, opiekującej się markami na Amazon.

– Innymi zyskującymi na popularności cechami są naturalność i organiczny skład. Ta ostatnia cecha dotyczy zwłaszcza kosmetyków do pielęgnacji skóry twarzy – kremów, serum i masek. Dodatkowo w tych kategoriach coraz lepiej sprzedają się kosmetyki wegańskie – dodaje Urszula Nowicka.

Trendy w kategorii Beauty dotyczą także zadań, jakie mają spełniać produkty. Najpopularniejszą rolą niezmiennie pozostaje nawilżanie. Takie działanie ma aż 42% produktów, zarówno do pielęgnacji ciała, włosów, jak i cery. Drugą pod względem popularności funkcją jest ujędrnianie (16%), a trzecią walka z trądzikiem (14%). Klienci oczekują tego przede wszystkim od kremów do twarzy, serum, masek, a także balsamów.

Sprzedaż na Amazon: ważne opakowania  

– Ważnym trendem w sprzedaży kosmetyków i innych produktów na Amazon są także zmiany w wyglądzie opakowań. Liczy się przejrzystość i spójny przekaz na temat cech produktu, a jednocześnie producenci starają się wyróżnić. Stąd nowoczesny design etykiet czy nieszablonowa typografia. Ten trend jest napędzany przez chęć dostosowania się do oczekiwań kupujących na Amazon, ale też czasami zmiany opakowań są konieczne ze względów logistycznych. Niektórzy producenci projektują czy dostosowują dotychczasowe opakowania specjalnie na potrzeby tego kanału sprzedaży. Zdają sobie sprawę, że jest to warte zachodu, biorąc pod uwagę rosnące udziały tej platformy w europejskim rynku detalicznym, nie tylko online, ale i ogółem – stwierdza Jakub Milewski, partner w firmie EUBRAND.

Amazon jest obecnie największym marketplace’em i internetowym sprzedawcą w Europie z dostępem do 340 milionów klientów, obejmującym swoim zasięgiem 27 europejskich krajów. Ponad 30% całego europejskiego ecommerce, wartego w 2019 r. ponad €621 miliardów euro, przechodzi przez tę platformę.

Co sprzedaje się na Amazon? Sprawdź na naszej infografice:

sprzedaż na amazon kosmetyki 2020 r.

sprzedaż na amazon kosmetyki 2020 r.

cosmetic 78HCBJQ scaled

Raport: Kosmetyki na Amazon analiza kategorii Beauty w Wielkiej Brytanii

10 września 2019 Posted by Marka na Amazon, Rynek kosmetyków 0 thoughts on “Raport: Kosmetyki na Amazon analiza kategorii Beauty w Wielkiej Brytanii”

Sprzedaż na Amazon. Potencjał kategorii kosmetyków na brytyjskim Amazonie w 2019 r. to 264 mln funtów, tj. około 1,32 mld zł – wynika z analizy firmy EUBRAND, specjalizującej się we współpracy z producentami, którzy chcą rozwijać sprzedaż przez Amazon. Tymczasem polskie marki kosmetyczne nie wykorzystują szansy, jaką jest największy kanał handlu online w Europie i na świecie. Rodzime firmy z branży beauty w większości nie prowadzą samodzielnie sprzedaży na Amazon, nie kontrolują oferty produktowej, ani nie zajmują się prezentacją swoich marek. Obrót kosmetykami z Polski za pośrednictwem Amazon zazwyczaj prowadzą hurtownicy, którzy walczą ceną i nie skupiają się na wizerunku poszczególnych marek czy produktów.

– W Europie największym sprzedawcą online jest Amazon, a jego głównym rynkiem na kontynencie jest Wielka Brytania. Amazon.co.uk odpowiada za 33% brytyjskiej sprzedaży e-commerce, która w 2018 r. sięgnęła łącznie 178 mld euro. Jednocześnie wartość sprzedaży przez tę platformę przyrasta tak szybko, że według prognoz do 2021 r. ma się stać największym sprzedawcą na całym europejskim rynku detalicznym, a nie tylko online. Trudno więc myśleć o eksporcie na Europę nie uwzględniając w tych planach Amazona – mówi Urszula Nowicka, partner w EUBRAND.

Sprzedaż na Amazon rośnie w tempie 33% rocznie

kosmetyki: sprzedaż na amazon
Sprzedaż kosmetyków na Amazon rośnie w tempie dwucyfrowym

Jedną z kluczowych kategorii na Amazon jest Beauty, a jej potencjał w 2019 r. jest szacowany przez EUBRAND na blisko 264 mln funtów, w tym 88 mln funtów przypada na produkty do pielęgnacji włosów (hair care), 55 mln funtów to pielęgnacja skóry (skin care) oraz 32 mln funtów – kosmetyki do ciała (bath & body). W sekcji beauty są obecne również polskie marki – te najbardziej rozpoznawalne oraz młode, dopiero walczące o swój udział w rynku i portfelu klientów.

Krajowe marki kosmetyczne coraz lepiej radzą sobie za granicą. W zeszłym roku eksport w tej branży zwiększył się o 9,5%. Rodzimi producenci dbają o jakość produktu, skład, opakowania. W efekcie zagraniczni konsumenci przekonują się do polskich marek, zwłaszcza, że te oferują dobrą relację jakości do ceny. W tym kontekście ogromną szansę stanowi rynek online, zwłaszcza wobec tradycyjnego handlu, w którym karty są rozdane między globalne koncerny kosmetyczne. W przeciwieństwie do niego Amazon jest bowiem kanałem dużo bardziej demokratycznym.

– W kategorii beauty jest duże rozproszenie marek. Poszczególne podkategorie charakteryzują się stosunkowo niską koncentracją i brakiem zdecydowanych liderów. W trakcie analizy top 100 produktów w kluczowych podkategoriach kosmetycznych naliczyliśmy ponad 1600 marek. To oznacza, że na Amazon każda marka ma szansę zaistnieć i dotrzeć do ogromnego rynku zbytu. Trzeba jednak wyróżnić się spośród tysięcy innych produktów. Sam Amazon daje  do tego narzędzia, ale większość polskich producentów  z nich nie korzysta, ponieważ są obecni na tej platformie jedynie poprzez dystrybutorów. Hurtownie zaś wystawiają setki produktów i najczęściej nie mają zasobów, know-how, ani też potrzeby, by dbać o wizerunek poszczególnych ofert. To przekłada się na niższą sprzedaż – stwierdza, Jakub Milewski partner w EUBRAND.

Tymczasem brytyjski czy niemiecki klient, z portfelem zdecydowanie zasobniejszym od polskiego, kosmetyki kupuje chętnie i impulsowo. Ważna jest więc klarowna prezentacja produktu, ułatwiająca szybkie podjęcie decyzji. Poza tym liczy się miejsce w wynikach wyszukiwania, jako że dziewięć na dziesięć wyświetleń produktów to efekt użycia wyszukiwarki. Niestety przymierzając te kryteria do polskich marek obecnych na Amazon, wychodzi niezbyt optymistyczny obraz, prowadzący do konkluzji, że polskie marki nie wykorzystują potencjału tej platformy. Co mogą w tej dziedzinie zrobić producenci, którzy będą chcieli zmienić ten stan rzeczy?

– Pierwszym krokiem jest zebranie danych, analiza kategorii i konkurencji. Jednocześnie producent powinien poznać sprzedawców swoich wyrobów i ceny. Wreszcie – zadbać o wizerunek swojej marki i produktów na platformie. Warto to uczynić, bo rynek europejski to apetycznie wyglądający tort i właśnie Amazon jest sposobem na jego ugryzienie. Od tego w jaki sposób firma zabierze się za to zadanie zależy wielkość porcji, jaka przypadnie jej w udziale. Firmy i marki kosmetyczne powinny mieć więc strategię sprzedaży w tym kanale. Amazon wpływa bowiem bardzo mocno także na sprzedaż offline w kanałach tradycyjnych – podsumowuje Urszula Nowicka.

makeup T4GCVY3 scaled

Trendy w branży kosmetycznej. Gdzie klienci będa kupować kosmetyki w 2021 r. ?

1 marca 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby, Rynek kosmetyków 0 thoughts on “Trendy w branży kosmetycznej. Gdzie klienci będa kupować kosmetyki w 2021 r. ?”

W 2016 r. A.T. Kearney przeprowadził ankietę wśród amerykańskich kobiet, które kupują kosmetyki online. Okazało się, że 69% szukało i kupowało produkty kosmetyczne i higieniczne na Amazon, pokonując Sephorę (41%) i Ultę (37%). Co więcej, produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne są najczęściej kupowanymi kategoriami na Amazon. Natomiast Raport One Click Retail, szacuje, że sprzedaż produktów do pielęgnacji ciała i zdrowia na platformie wyniosła 1.9 mld dolarów w drugim kwartale 2018 r. (23% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim), podczas gdy sprzedaż produktów kosmetycznych wzrosła o 26% do 950 mln dolarów.

Kategoria Beauty na Amazon rośnie w tempie 40% rok do roku

Amazon na swojej witrynie oferuje trzy zróżnicowane kategorie: luxury beauty, gdzie sprzedaje prestiżowe marki (kategoria ta wzrosła o 57% w drugim kwartale ubiegłego roku); professional beauty, z produktami, które można znaleźć w salonach i spa; i indie beauty, które sprzedają niezależne marki, jakich nie ma w popularnych sieciówkach typu Target, Sephora czy Ulta.

sprzedaż na amazon

Jednakże tradycyjny model sprzedaży wciąż jest atrakcyjny i nie składa broni. Pomimo wyraźnego trendu i dominacji Amazon, branża wciąż jest dość odporna na konkurencję. Po części dzięki sklepom działającym w tradycyjnej sieci dystrybucji takim jak Ulta, które w ubiegłym roku UBS określił jako „jedną z najlepszych historii wzrostu w handlu detalicznym”. Rzeczywiście, akcje spółki Fortune 500 nadal rosną dzięki obietnicom otwarcia nowych sklepów, szerokiemu wyborowi produktów (sprzedaje zarówno marki luksusowe, jak i drogeryjne, tak jak Amazon), silnemu programowi lojalnościowemu i ciągłym inwestycjom w technologie kosmetyczne. Ulta jest również wyłącznym partnerem w niezwykle popularnej linii kosmetyków – Kylie Jenner.

Także Sephora wykazała wzrost w ostatnim kwartale we wszystkich obszarach działalności. Jej firma macierzysta, LVMH, ujawniła, że kategoria „selektywnej sprzedaży detalicznej” wzrosła o 9%, co wskazuje, że Sephora, która koncentruje się na produktach luksusowych i zaspokaja potrzeby bardziej miejskiego klienta niż Ulta, pozostaje na topie.

Sieci bowiem mają coś, czego Amazon nie robi: fizyczne sklepy.

Tradycyjne sklepy dobrze się rozwijają dzięki naturze kupowania takich kategorii, jak chociażby makijaż, czy ogólnie kosmetyki kolorowe lub perfumy. To doświadczenie “dotykowe”, które często wymaga osobistej eksploracji. Beauty tech, w tym wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, może pewnego dnia stać się głównym sposobem, w jaki konsumenci testują pomadki lub dopasują odcień skóry do koloru skóry. Ale do tej pory większość kupujących woli robić takie rzeczy po prostu w sklepie.

sprzedaż na amazon

Cosmetics

Kosmetyki na Amazon

10 lutego 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby, Rynek kosmetyków 0 thoughts on “Kosmetyki na Amazon”

Firma One Click Retail opublikowała ostatnio dwa raporty o sprzedaży w drugim kwartale na Amazon w kategorii Health & Personal Care (HPC) i Beauty na rynkach w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Dane w USA na Amazon

W obu kategoriach sprzedaż osiągnęła w 2018 r. prawie 2 miliardy dolarów, co stanowi wzrost o 30% w porównaniu z tym samym okresem w 2017 r.

Szacowana łączna sprzedaż HPC na Amazon.com wyniosła 1,9 mld dolarów, co stanowi wzrost o 23% r/r. Jednocześnie szacunkowa łączna sprzedaż dla kategorii Beauty wyniosła 950 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 26% r/r.
Sprzedaż w kategorii Welness wyniosła ponad 600 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 32% r / r.
Sprzedaż produktów do pielęgnacji niemowląt wyniosła ponad 410 milionów USD, co stanowi wzrost o 27% r / r.
Sprzedaż w kategorii kosmetyków do pielęgnacji skóry wyniosła ponad 180 milionów USD, co stanowi wzrost o 35% r / r.
Sprzedaż artykułów higieny osobistej wyniosła ponad 110 milionów USD, co stanowi wzrost o 38% r / r.
Sprzedaż w kategorii golenie i depilacja wyniosła ponad 100 milionów dolarów, co stanowi wzrost o 25% r / r.

Raport HPC & Beauty na Amazon w Wielkiej Brytanii za II kw. 2018

Raport U.K. stwierdza, że ​​obie kategorie generowały szacunkową wartość sprzedaży w wysokości 130 milionów funtów, co stanowi wzrost o około 40% w porównaniu do tego samego okresu w 2017 roku.

Podobnie jak rynek w USA, kategorie HPC i Beauty w Amazon.co.uk odnotowały zmiany sezonowe spowodowane zakupami produktów do pielęgnacji skóry latem. Jednak raport stwierdził również, że zmiany te “sugerują długoterminową zmianę w sposobie dokonywania zakupów przez klientów, na przykład rosnący udział Amazona w rynku kosmetyków”.

Szacunkowa łączna sprzedaż w kategorii HPC na Amazon.co.uk wyniosła 85 milionów GBP, co stanowi wzrost o 26% r / r.
Szacowana łączna sprzedaż dla całej kategorii Beauty wyniosła 45 milionów funtów, co stanowi wzrost o 47% r / r.
Sprzedaż kosmetyków do pielęgnacji skóry wyniosła ponad 15 milionów funtów, co stanowi wzrost o 61% r / r.
Sprzedaż w kategorii makijaż wyniosła ponad 5 milionów funtów, co stanowi wzrost o 30% r / r.

3

Polityka prywatności

© Copyright 2018-2019 EUBRAND PARTNERS.
All rights reserved.