fbpx

Budżety reklamowe online: Google i FB tracą na rzecz Amazon

8 marca 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby, Reklama na Amazon 0 thoughts on “Budżety reklamowe online: Google i FB tracą na rzecz Amazon”

Działalność reklamowa Amazon rośnie o 50% r/r i odbiera udziały Facebooka i Google.

Przewiduje się, że działalność reklamowa Amazon w USA wzrośnie w tym roku o ponad 50%, a jej udział w rynku całej reklamy cyfrowej ma osiągnąć 8,8% w tym roku i prawie 10% w przyszłym roku, wynika z nowych prognoz eMarketer.

Łączny udział reklamy cyfrowej w cyfrowym duopolu Google i Facebook spadnie po raz pierwszy w tym roku, wynika z raportu. Udział Google spadnie w tym roku do 37,2% z 38,2% w ubiegłym (2018) roku. Udział Facebooka, w tym Instagrama, wyniesie 22,1% w 2019 r. W porównaniu do 21,8% w ubiegłym roku. Tymczasem Microsoft (w tym także LinkedIn) spadnie z 4,1% do 3,8%, podczas gdy Verizon spadnie z 3,4% do 2,9%.

Całkowite wydatki na reklamę cyfrową w USA wzrosną w tym roku o 19,1% do 129,34 miliardów dolarów, co stanowi 54,2% łącznych wydatków na reklamę w USA. Mobile stanowi ponad dwie trzecie wydatków na reklamę cyfrową na łączną kwotę 87 mld dolarów w 2019 r. Udział wydatków na reklamę tradycyjną zmniejszy się z 51,4% w ubiegłym roku do 45,8% w 2019 r.

Amazon zdominował Google w zakresie wyszukiwania produktów od 2015 do 2018 r. Przy czym Amazon wzrósł z 46% do 54%, a Google spadł z 54% do 46%, według badań Jumpshot. Mając to na uwadze, niektórzy marketerzy przenoszą do 60% swoich budżetów na wyszukiwanie, które zwykle są przeznaczone dla Google na Amazon.
Około połowa marek wydaje ponad 40 000 dolarów na reklamę na Amazon, a 38% wydaje ponad 60 000 dolarów. Reklamodawcy przenoszą tam budżety w celu przyciągnięcia nowych klientów, zwiększenia świadomości marki, generowania potencjalnych klientów i zwiększania sprzedaży.

Marketerzy są zainteresowani Amazonem ze względu na popularność witryny wśród kupujących i możliwość kierowania reklam do klientów na różnych etapach robienia zakupów. Amazon oferuje również wiele danych na temat zwyczajów zakupowych konsumentów.

Tags:
Nowy raport: Środki piorące na AmazonSprawdź
+