fbpx

Amazon Brand Registry – co daje rejestracja właścicielowi marki?

14 marca 2019 Posted by Marka na Amazon 0 thoughts on “Amazon Brand Registry – co daje rejestracja właścicielowi marki?”

Amazon Brand Registry (ABR) to program, który pomaga właścicielom marek chronić ich własność intelektualną. Główna zaleta to zatem dostęp do narzędzi, które umożliwiają wyszukiwanie produktów, które mogą być potencjalnymi podróbkami.

Jednak mało który właściciel marki zdaje sobie sprawę, że ABR umożliwia także sprawne zarządzanie kontentem produktowym na platformie, czyli opisami i zdjęciami. Bez rejestracji właścicielem karty produktowej jest najczęściej sprzedawca lub dystrybutor, który jako pierwszy wprowadził produkt i opisał go na Amazon. To przysparza wielu problemów.

Wszelkie zmiany, nawet zgłaszane przez producenta – właściciela marki – są wtedy bardzo trudne do wprowadzenia. Marka ma trudność w zmianie zdjęcia czy korekty nieprawidłowego opisu produktu.

Dlatego rejestracja w Brand Registry jest tak ważna – umożliwia przejęcie “swoich” listingów produktowych i co za tym idzie utrzymanie spójności i pozbycie się bałaganu w katalogu produktów: przejęcie i usunięcie starych czy nieakatualnych kart produktowych, dodanie prawidłowego kontentu zgodnego z identyfikacją marki.

To nie wszystko. Producent zyskuje także dodatkowe narzędzia marketingowe: dostęp do rozszerzonego kontentu na kartach produktowych (Enhanced Brand Content, tj. dodatkowe zdjęcia, banery etc.), dostęp do reklam Sponsored Brands, a także możliwość zamieszczenia własnego sklepu pod adresem np. amazon.de/nazwa_marki

Wymagania dotyczące rejestracji

Aby zarejestrować się w Amazon Brand Registry należy mieć zarejestrowany znak handlowy. Amazon honoruje rejestrację w EUIPO/USIPO. Należy pamiętać, że w trakcie procedury rejestracji, ze względów bezpieczeństwa, Amazon wyśle kod weryfikacyjny tylko do kancelarii prawnej, która pośredniczyła w rejestracji znaku towarowego.

Czego nie daje Brand Registry?

Przejęcie karty produktowej i możliwość zarządzania kontentem produktu nie daje właścicielowi marki kontroli nad tym, kto może sprzedawać produktu na listingu. Każdy sprzedawca, który pozyskał produkt z legalnego źródła może go sprzedawać.
Nie jest to także narzędzie do kontroli minimalnych cen.
Te działania producent, będący właścicielem marki musi przeprowadzić poza platformą Amazon w ramach bezpośrednich kontaktów ze sprzedającymi.

 

 

Tags:
Nowy raport: Środki piorące na AmazonSprawdź
+