fbpx
Piszemy o sprzedaży na Amazon         📞 Kontakt | EN | PL

Jak pracujemy?

Analiza rynku, kategorii, konkurencji

Często “projekt Amazon” jest uruchamiany pod presją czasu, bez analizy otoczenia rynkowego i opracowania odpowiedniej strategii marketingowej. Wynikiem jest zazwyczaj: błędne oszacowanie potencjału rynku, nieprawidłowo zamodelowane ceny a w efekcie niskie wyniki sprzedaży.

Dlatego pierwszy etap naszej pracy to dokładna analiza konkurencji i potencjału twoich produktów na Amazon.

Analiza potencjału niszy produktowej

Przeprowadzamy analizy dotyczące potencjału sprzedażowego twoich produktów na Amazon. Potencjał poszczególnych produktów lub grup produktów można ocenić przed wejściem na rynek na podstawie danych dotyczących wyszukiwania, wyników sprzedaży kategorii i prognoz sprzedaży konkurencji.

Analiza konkurencji

Analizujemy twoje portfolio produktowe, poznajemy dokładnie twoje produkty, ich pozycjonowanie, przewagi, zalety i cechy. To pozwala nam na przeprowadzenie analizy konkurencji na Amazon w odniesieniu do twojej marki i produktów.
Analizujemy czynniki ilościowe, ale także jakościowe związane np. z prezentacją marki, wyglądem opakowań, jakością opisów i zdjęć produktów.

Te dane posłużą nam do opracowania Twojej strategii marketingowej.

Co sprawdzamy?

  • przeprowadzamy estymację obrotu w kategorii
  • sprawdzamy potencjał wyszukiwania głównych słów kluczowych
  • analizujemy konkurencję – ich topowe marki, udziały w rynku
  • ceny: min, max, mediana + rozkład cen
  • średnia jakość listingów dla konkurencyjnych marek
  • robimy dokładną analizę słów kluczowych dla kategorii i konkurencji
  • sprawdzamy sezonowość


Trendy w kategorii na Amazon

Podczas analizy sprawdzamy jakie najważniejsze trendy występują w danej kategorii lub niszy produktowej, jakich produktów poszukują klienci, jakie cechy i składniki są dla nich najważniejsze, czy szukają fraz generycznych, czy opierają wyszukiwania na nazwach własnych marek.

Opracowanie strategii produktowej

Na podstawie zebranych i przeanalizowanych danych określamy i wybieramy najlepiej rokujące produkty z twojego portfolio, które mają największy potencjał sprzedaży na Amazon. Zwracamy uwagę na elementy, które mogą ułatwić lub utrudnić sprzedaż i skalowanie sprzedaży na Amazon. Sprawdzamy, które z cech produktów wpisują się w trendy panujące na Amazon. 

Przygotowanie modelu rentowności

Na podstawie przeprowadzonej analizy opracowujemy model kosztowy i sugerowane ceny sprzedaży. Na tym etapie szacujemy też w modelu koszty promocji i reklamy. Szacujemy czas potrzebny na osiągnięcie wyniku sprzedażowego dla określonego udziału rynkowego.

Opracowanie strategii marketingowej Amazon

Wprowadzanie produktów na marketplace jakim jest Amazon to długofalowy projekt wymagający koordynacji wielu obszarów: od marketingu po dział eksportu. Jeśli jest taka konieczność przeprowadzamy analizę i szkolenie odpowiednich osób w twojej firmie,  tak aby jak najlepiej i najefektywniej skoordynować potrzebne procesy.

Opieka nad wizerunkiem marki


Opracowujemy opisy, które sprzedają

Dbamy o to, aby Twój produkt wyróżniał się z tłumu. Aby twoje produkty miały szansę odnieść sukces na Amazon ich kontent produktowy musi być perfekcyjnie przygotowany. To połączenie copywritingu i analityki, gdzie tytuł i opis i cały dostępny przekaz musi wypozycjonować produkt w wyszukiwarce Amazon, ale jednocześnie  przekonać klienta, aby kliknął “Do koszyka”.

Dlatego w EUBRAND opisy produktów są wynikiem pracy analityków, którzy dobierają odpowiednie słowa kluczowe i copywriterów, native speakerów, którzy znając specyfikę Amazon i danego rynku, przygotowują perswazyjne opisy, zawierające wszelkie niezbędne informacje, aby wyróżnić produkt i ułatwić klientowi podjęcie decyzji o zakupie. 

Tworzymy kontent produktowy po dokładnej analizie Twojej grupy docelowej i USP marki. Optymalizując doświadczenie klienta, tworzymy lepsze wrażenia zakupowe, zwiększamy widoczność, a tym samym świadomość twojej marki, co w rezultacie powoduje wzrost sprzedaży.

Przygotowanie opisu produktu to nie koniec pracy. Należy go wciąż optymalizować reagując na dane o pozycji produktu w wyszukiwarce, jego konwersji CTR i CR i efektach kampanii PPC. 

Zdjęcia produktów, infografiki

Atrakcyjne zdjęcia produktów są kluczowe przy zakupie. Specjalizujemy się w produkcji infografik nasyconych informacjami i przekonujących do zakupu. Klienci są przyzwyczajeni do odbioru informacji w formie graficznej, ułatwiamy im to.
Dobrze przygotowane infografiki, które klient może szybko przeczytać i przyswoić potrzebne informacje, odpowiadają za 80% impulsowych decyzji zakupowych.
Specjalną rolę odgrywa w naszym procesie optymalizacji przygotowanie głównego zdjęcia produktu (packshot) – jest to pierwsze zdjęcie, które widzi klient w wynikach wyszukiwania. To zdjęcie musi się wyróżniać i skłaniać do kliknięcia.

Optymalizacja widoczności twoich produktów w wyszukiwarce Amazon

Zoptymalizowana treść jest podstawą udanej sprzedaży na Amazon. W ramach usługi Amazon SEO optymalizujemy treści twoich produktów pod widoczności w wyszukiwarce i pod kątem konwersji.

Amazon SEO (optymalizacja pod kątem wyszukiwarek) ma zasadniczo dwa cele. Z jednej strony produkt ma być wyświetlany na pierwszej stronie wyników wyszukiwania (SERP), gdy klient wpisuje do wyszukiwarki swoje zapytanie. Dzięki zastosowaniu odpowiednich słów kluczowych w opisie produktu zwiększa się jego widoczność, a tym samym ruch organiczny. Z drugiej strony sprzedaż należy zwiększać poprzez optymalizację współczynnika konwersji. To ciągła praca, która ma na celu wzrost rankingu twoich produktów.

Ruch na twoim produkcie = ruch organiczny + ruch z kampanii reklamowych + ruch klientów powracających

Wzrost ruchu

Uwzględniając odpowiednie słowa kluczowe w swoich ofertach, Twoje produkty są klasyfikowane według większej liczby zapytań i dlatego są częściej wyszukiwane. Zwiększa to ich widoczność i prowadzi do wzrostu ruchu organicznego.

Optymalizacja konwersji

Współczynnik konwersji zależy w dużej mierze od jakości strony ze szczegółowymi informacjami o produkcie. Konwersja jest zwiększana bezpośrednio dzięki infografikom, a także zoptymalizowanym tytułom produktów,
bullet points i opisom produktów. Dużą rolę w tym procesie odgrywa odpowiednio przygotowany rich content na kartach produktowych.


Rich content (kontent A+)

To specjalny obszar na karcie produktu, gdzie w atrakcyjny, także graficzny sposób możemy opowiedzieć o produkcie i marce. Praktycznie bez ograniczeń w formie i treści możemy opisać cechy produktu, jego zalety lub za pomocą zdjęć lifestyle opowiedzieć o marce i jej wartościach.


Treść A + ma sens w przypadku dużej konkurencji

Dodatkowy kontent wysokiej jakości na karcie produktowej to dodatkowa inwestycja, jednak jest niezbędna w przypadku wysoce konkurencyjnych kategorii. Treść A + jest także szczególnie przydatna w przypadku produktów, które wymagają specjalnego omówienia i uszczegółowienia swoich cech, właściwości i przewag. To bardzo eksponowane miejsce, gdzie docieramy z przekazem i wyjaśnieniem do swojej grupy docelowej.

Amazon A + Pages to inwestycja długoterminowa


Mając na uwadze, że Google indeksuje treści ze stron A+ możesz podnieść pozycję swojego produktu w rankingu Google, a tym samym „przekierować” cenny, długoterminowy, zrównoważony i długoterminowy ruch, który prawdopodobnie nigdy nie nastąpiłby podczas wyszukiwania produktów w Amazon.

Specjalizujemy się w kampaniach reklamowych na Amazon

Reklama na Amazon zyskała na znaczeniu w ostatnich latach i jest obecnie integralną częścią profesjonalnej sprzedaży za pośrednictwem Amazon. Jeśli nie reklamujesz się w Amazon, twoje produkty będą miały trudności z utrzymaniem się na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania w perspektywie długoterminowej.
Ponieważ Amazon PPC (pay-per-click) jest integralną częścią każdej udanej strategii marketingowej, jako wyspecjalizowana agencja reklamowa Amazon, tworzymy i zarządzamy kampaniami reklamowymi na Amazon.

Specjalizujemy się w Amazon PPC

Celem strategii marketingowej jaką realizujemy na Amazon jest zwiększenie widoczności twoich produktów i docieranie do jeszcze większej liczby klientów. Zapewnia to długofalowy sukces, który wspomagany jest poprzez regularne oceny jakie dodają klienci. Naszym celem jest maksymalne wykorzystanie budżetu przy połączeniu ze sobą działań reklamowych i kampanii sprzedażowych (oferty flash, kupony itp.). Skoordynowane ze sobą zapewniają optymalne rezultaty.

Produkty sponsorowane (Search Product Ads)

Produkty sponsorowane to najpopularniejszy format reklamowy na Amazon. Ten format działa przede wszystkim poprzez umieszczenie sponsorowanych produktów na stronie wyników wyszukiwania (SERP). Sponsorowane produkty wyglądają jak normalne, bezpłatne wyniki wyszukiwania i przez większość klientów nie są nawet postrzegane jako reklama. Algorytm Amazon dba o to, aby reklamowane produkty były bardzo mocno kontekstowo powiązane z rezultatami, jakich klient oczekuje po wpisaniu zapytania. 

Kierowanie na Amazon PPC odbywa się na poziomie słowa kluczowego lub na poziomie ASIN (np. na bezpośrednio konkurencyjnym produkcie / bestsellerze). Po aktywacji na poziomie ASIN reklamy są wyświetlane na stronie szczegółów wybranego produktu. Kampania reklamowa w wyszukiwarce musi być poprzedzona analizą słów kluczowych, analogicznie jak podczas przygotowywania opisu produktu. Brak takiej analizy i pozycjonowanie produktu na niepowiązane słowa kluczowe spowoduje mizerne efekty kampanii.

Marki sponsorowane (Sponsored Brands)

Marki sponsorowane to format reklamowy, z którego można korzystać po zarejestrowaniu marki w Amazon Brand Registry. Targetowanie analogicznie jak Amazon Product Ads odbywa się na poziomie słów kluczowych. Reklama umiejscowiona jest w innym miejscu – ponad wynikami wyszukiwania. Ponieważ zawiera oprócz produktów również logo marki i hasło, czyli przekaz marki, to klienci postrzegają ten format jako reklamę displayową.

Tak znaczące umiejscowienie działa szczególnie na zwiększenie świadomość marki. Doświadczenie pokazuje, że ten rodzaj reklamy jest szczególnie odpowiedni do kierowania odwiedzających do własnego sklepu marki Amazon. 

Amazon Store – sklep firmowy marki na Amazon

Amazon Brand Store to rodzaj sklepu internetowego w ramach Amazon, którego korzystanie jest zastrzeżone dla właścicieli marek. Aby założyć sklep marki należy dokonać rejestracji w Amazon Brand Registry. Dla każdej marki można skonfigurować jeden sklep Amazon.

Po skonfigurowaniu sklepu dostępny jest on za pomocą własnego, dedykowanego adresu URL – www.amazon.co.uk /nazwa_marki.
Może służyć zatem jako landing page dla ruchu zewnętrznego, np. z Google AdWords lub kampanii na Facebook. W EUBRAND rejestrujemy marki w Brand Registry, wdrażamy i konfigurujemy sklepy marek.

Tylko ciągła optymalizacja daje szansę na długofalowy wzrost sprzedaży

W katalogu Amazon znajduje się 500 mln produktów. Codziennie dodawane są nowe. Samo dodanie produktu do tego obszernego katalogu nie generuje automatycznie sprzedaży. Ważne jest, aby produkt wyróżniał się od konkurencji, zdobywał uznanie wśród klientów. Równie ważne jest śledzenie jego pozycji w wyszukiwarce, reagowanie na sygnały, jakie otrzymujemy z kampanii PPC i ciągła optymalizacja.

Optymalizacja produktu – znaczenie dla algorytmu

Korzystając ze złożonych algorytmów, Amazon mierzy, czy produkt jest odpowiedni dla wyszukiwanego hasła i spójny z reklamą. Musimy zadbać, aby najważniejsze słowa kluczowe (head keywords) zostały zaindeksowane przez Amazon – ważna jest tu zarówno optymalizacja opisu produktu, jak i backend keywords. Dodatkowo, oprócz najważniejszych głównych słów kluczowych i synonimów, należy również wziąć pod uwagę złożone frazy wyszukiwania (słowa kluczowe long tail). Prawidło zaindeksowany produkt może być widoczny na kilkaset do kilku tysięcy słów kluczowych. Zwiększając widoczność produktu na coraz to nowsze frazy, zwiększamy tym samym naszą widoczność i co za tym idzie, udział rynkowy.

Optymalizacja produktu – recenzje klientów

Kupujący lubią polegać na opiniach innych kupujących. Udowodniono, że produkt z 4 lub więcej gwiazdkami oceny sprzedaje się lepiej niż produkt, który nie został oceniony lub został źle oceniony. Wiele dobrych ocen sprawia, że ​​produkt jest bardziej atrakcyjny i zapewnia większe zaufanie.

Polityka prywatności

© Copyright 2018-2019 EUBRAND PARTNERS.
All rights reserved.