fbpx
Piszemy o sprzedaży na Amazon         📞 Kontakt | EN | PL
portfff copy DRTSL97 scaled

Dlaczego Amazon jest ważny w strategii firmy eksportowej? Jak sprzedawać na Amazon w 2020 r.?

Powód 1 – znaczna większość klientów w Europie i USA preferuje zakupy na Amazon

• Sprzedaż na Amazon rośnie w tempie sięgającym 40% rocznie. Przepływa przez niego już ponad 30% europejskiego e-commerce
• W 2021 r. ma być największym retailerem w Europie
• To nie tylko platforma sprzedażowa, ale marketingowy i wizerunkowy ekosystem, który marka powinna wykorzystać do swojego rozwoju, prezentacji produktów i zarządzania komunikacją

Powód 2 – Dzięki Amazon marki docierają do szerokiej publiczności

• Amazon uwiarygadnia marki i producentów, pomaga usprawnić proces ich komunikacji z klientami i dotarcie do konsumentów
• Dzięki kanałom e-commerce nowe marki zabierają udziały rynkowe wielkim detalistom i sprzedają produkty w sposób, który lepiej odpowiada na potrzeby klientów
• Dają świeże spojrzenie na produkt, prezentują się jako coś nowego i wartego wypróbowania

Fakty:

86% – prawie dziewięciu na dziesięciu Brytyjczyków to użytkownicy i kupujący na Amazon
75% – millenialsów dokonuje co najmniej 50% zakupów online na Amazon, a tylko 3% w ogóle z niego nie korzysta
53% ze 100 mln uczestników programu Amazon Prime kupiło w ciągu ostatniego roku produkty z kategorii Beauty
79% użytkowników sprawdza opinie o produktach na Amazon
33% – to udział Amazon w brytyjskim e-commerce. Wartość całego brytyjskiego rynku e-commerce szacuje się na 178 mld €

jak sprzedawać na amazon

Powód 3 – Amazon to szansa dla polskich marek na eksportowy sukces

  • Polskie marki są obecne na Amazon, ale nie korzystają z tej obecności. Nie korzystają aktywnie z mechanizmów, jakie udostępnia platforma i nie kontrolują swojej oferty ani sprzedawców. Nie potrafią się jeszcze promować ani sprzedawać na Amazon
  • Rynek europejski to apetycznie wyglądający tort, a dla marek konsumenckich to właśnie Amazon jest sposobem na jego ugryzienie. Od tego, w jaki sposób firma zabierze się za to zadanie, zależy wielkość porcji, która przypadnie jej w udziale
  • Firmy, które chcą docierać do klientów w Europie, powinny więc mieć strategię sprzedaży w tym kanale. Amazon wpływa bowiem bardzo mocno również na sukces w kanałach offline


Jak z sukcesem sprzedawać na Amazon?


1. Zadbaj o pozycjonowanie i poznaj konkurencję

  • Należy myśleć strategicznie i długofalowo. Budowanie obecności marki na Amazon to proces. Należy starannie zaplanować, co sprzedawać na Amazon, jakie produkty umieścić w ofercie, jak je zaprezentować
  • Kluczowa jest analiza danych. Niezbędne jest dokładne rozeznanie konkurencji, analiza popytu oraz trendów panujących w kategorii. Trzeba przemyśleć kwestie opakowań, gramatur, pozycjonowania cenowego
  • Ważne jest, aby rozpoznać, czego klienci szukają i jak możemy naszymi produktami odpowiedzieć na ich potrzeby


2. Poznaj sprzedawców oraz ceny swoich produktów

  • Amazon jest otwartym rynkiem i nie nakłada ograniczeń na konkurencję cenową. Każdy sprzedawca, który pozyskał produkt z legalnego źródła może go sprzedawać na Amazon. To zachęca sprzedawców do agresywnej walki cenowej
  • W tej sytuacji koniecznością dla marki jest wdrożenie kontroli nad sprzedawcami na Amazon i współpraca w zakresie polityki promocyjnej oraz cenowej. Marka musi mieć wiedzę, kto sprzedaje jej produkty. Tylko współpraca ze sprzedawcami spowoduje, że wizerunek marki będzie spójny w obszarze pozycjonowania cenowego


3. Kontroluj wizerunek marki na Amazon.

  • Amazon to nie tylko miejsce, gdzie dokonuje się transakcji, to także katalog produktowy, bardzo dobrze zaindeksowany w Google, który dostarcza klientom informacji o produkcie, stanowi miejsce, gdzie klient szuka inspiracji i podejmuje decyzje zakupowe
  • Każda marka, która chce kontrolować swój wizerunek potrzebuje w tym kanale, spójnej z innymi kanałami strategii kontentowej, która zapewni, że informacje produktowe zamieszczone na Amazon będą aktualne, prawidłowe i kompletne. Kontent rozumiany jest tutaj jako opis produktu, przedstawienie jego cech, zalet, wyróżników, zdjęcia i infografiki


4. Testuj, Analizuj, Optymalizuj

  • Klient szukający produktu online, czy to w Google czy na Amazon, musi mieć zawsze dostęp do jego aktualnej wersji, zgodnej ze strategią komunikacji marki
  • To niezwykle ważne, bo od treści opisu, doboru zdjęć, używanych słów kluczowych i sposobu komunikacji zależy, czy marce uda się wyróżnić i dotrzeć do klientów
  • A wszystko to powinno odbywać się w oparciu o dane, testy, przeprowadzane ciągle analizy
  • Dzięki kanałom cyfrowym mają szansę szybciej reagować na potrzeby klientów, są elastyczne i śmielej zajmując małe nisze produktowe

Polityka prywatności

© Copyright 2018-2019 EUBRAND PARTNERS.
All rights reserved.