fbpx

Trendy w branży kosmetycznej. Gdzie klienci będa kupować kosmetyki w 2021r. ?

1 marca 2019 Posted by Badania rynkowe, dane, liczby, Rynek kosmetyków 0 thoughts on “Trendy w branży kosmetycznej. Gdzie klienci będa kupować kosmetyki w 2021r. ?”

W 2016 r. A.T. Kearney przeprowadził ankietę wśród amerykańskich kobiet, które kupują kosmetyki online. Okazało się, że 69% szukało i kupowało produkty kosmetyczne i higieniczne na Amazon, pokonując Sephorę (41%) i Ultę (37%). Co więcej, produkty kosmetyczne i pielęgnacyjne są najczęściej kupowanymi kategoriami na Amazon. Natomiast Raport One Click Retail, szacuje, że sprzedaż produktów do pielęgnacji ciała i zdrowia na platformie wyniosła 1.9 mld dolarów w drugim kwartale 2018 r. (23% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim), podczas gdy sprzedaż produktów kosmetycznych wzrosła o 26% do 950 mln dolarów.

Amazon na swojej witrynie oferuje trzy zróżnicowane kategorie: luxury beauty, gdzie sprzedaje prestiżowe marki (kategoria ta wzrosła o 57% w drugim kwartale ubiegłego roku); professional beauty, z produktami, które można znaleźć w salonach i spa; i indie beauty, które sprzedają niezależne marki, jakich nie ma w popularnych sieciówkach typu Target, Sephora czy Ulta.

Jednakże tradycyjny model sprzedaży wciąż jest atrakcyjny i nie składa broni. Pomimo wyraźnego trendu i dominacji Amazon, branża wciąż jest dość odporna na konkurencję. Po części dzięki sklepom działającym w tradycyjnej sieci dystrybucji takim jak Ulta, które w ubiegłym roku UBS określił jako „jedną z najlepszych historii wzrostu w handlu detalicznym”. Rzeczywiście, akcje spółki Fortune 500 nadal rosną dzięki obietnicom otwarcia nowych sklepów, szerokiemu wyborowi produktów (sprzedaje zarówno marki luksusowe, jak i drogeryjne, tak jak Amazon), silnemu programowi lojalnościowemu i ciągłym inwestycjom w technologie kosmetyczne. Ulta jest również wyłącznym partnerem w niezwykle popularnej linii kosmetyków – Kylie Jenner.

Także Sephora wykazała wzrost w ostatnim kwartale we wszystkich obszarach działalności. Jej firma macierzysta, LVMH, ujawniła, że kategoria „selektywnej sprzedaży detalicznej” wzrosła o 9%, co wskazuje, że Sephora, która koncentruje się na produktach luksusowych i zaspokaja potrzeby bardziej miejskiego klienta niż Ulta, pozostaje na topie.

Sieci bowiem mają coś, czego Amazon nie robi: fizyczne sklepy.

Tradycyjne sklepy dobrze się rozwijają dzięki naturze kupowania takich kategorii, jak chociażby makijaż, czy ogólnie kosmetyki kolorowe lub perfumy. To doświadczenie “dotykowe”, które często wymaga osobistej eksploracji. Beauty tech, w tym wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, może pewnego dnia stać się głównym sposobem, w jaki konsumenci testują pomadki lub dopasują odcień skóry do koloru skóry. Ale do tej pory większość kupujących woli robić takie rzeczy po prostu w sklepie.

Tags: ,
Nowy raport: Środki piorące na AmazonSprawdź
+